Reklamní sliby by měly mít své hranice

Nejsem nějakým příznivcem přehnaných regulací, ale na druhou stranu by však měly existovat určité hranice pro reklamní přehánění. Povánoční rozčarování z vlastní postavy je vodou na mlýn různým prodejcům prostředků na hubnutí. Je to v pořádku, že trh reaguje na poptávku, ale nemělo by být běžné, aby reklama vzbuzovala nerealistická očekávání, jako je to třeba u výrobků SlimBall.

Prodejce jmenovaného SlimBallu alespoň nabízí „koupi bez rizika“ a vrácení peněz v případě nespokojenosti. Ale to je asi jeden z mála.

Pokud ne lživá, tak v každém případě přehánějící reklama na různé prostředky na hubnutí přetrvává již léta. Možná by se Ministerstvo zemědělství (orgán vykonávající dohled nad doplňky stravy), popř. i Úřad pro kontrolu hospodářské soutěže (ÚOHS), by se měl probudit k větší aktivitě.

Přidej komentář